Välkommen till Reklamfeber - bloggen som lyfter intressanta, svenska produkter och idéer och lite lätt diskuterar saker som den svenska företagsmarknaden, reklam och vad framtiden kommer att bära med sig.

Nyhetsbrev

Sensaste inlägg

Heta produkter och företag

Det gäller att hänga med

Tänk dig att IT-världen är som en motorväg, då är reklambranschen som Autobahn! Saker ändras otroligt snabbt och det som fungerade igår kan vara helt passé redan nästa dag. Vi som jobbar med reklam, och framför allt då med reklam online, måste göra allt för att hänga med i svängarna och följa marknaden. Det betyder att vi måste vara väldigt alerta och vakna och läsa av alla de små händelser på internet som gör att kunder väljer att klicka på olika länkar. Det är också därför man ofta ser att en webbsida ofta ändrar både form och utseende. För att behålla sina kunder, och för att locka nya. 

Sätt att få koll

Det finns lite olika knep för att ligga i framkant på webben och en av dem är att hålla koll på konkurrenterna. Om de implementerar en drastisk förändring så gör de detta av en anledning. Ett annat sätt är att hänga med i media, både traditionell och sociala media. Där kan man nästan se från dag till dag hur olika intressen försvinner, och nya tillkommer. Inom reklambranschen är det då smart att hänga på de nya trenderna, skapa attraktiva lösningar som gör att folk vill stanna kvar och läsa mer. Samtidigt får man inte tappa fokus på vad det är man vill sälja för något, vad det är för produkt eller tjänst ens egen kund vill få fram. Det blir ju lite dumt om man hängde på trenden med Pokémon, när man vill att antalet sålda dammsugarpåsar ska öka ;) 

7 dec 2018

Välkommen till Reklamfeber - bloggen som lyfter intressanta, svenska produkter och idéer och lite lätt diskuterar saker som den svenska företagsmarknaden, reklam och vad framtiden kommer att bära med sig.

Nyhetsbrev

Sensaste inlägg