Frågar du en person som sitter och kollar sin favoritserie, eller en hockeymatch, på en reklamkanal så är svaret ett nej men om vi bortser från att reklamen kan upplevas som störande i ens TV-tittande så blir bilden en helt annan. Reklam behövs, och undersökningar som gjorts visar tydligt på att det också gör skillnad. Speciellt för nya företag där det är viktigt att snabbt nå ut till sin kundkrets och skapa ett varumärke som folk både känner igen och litar på. Men hur gör man för att marknadsföra sig och sitt företag på rätt sätt? Utan att det upplevs som påträngande och störande?
Visst är det en fördel att så många personer som möjligt ser din reklam, men ännu viktigare är det att det du förmedlar är intressant och får folk att känna en välvilja gentemot din produkt eller dina tjänster. Använd dig av online metoder så som sociala medier, bloggar och annat för att göra reklam för ditt företag och tänk på att det finns de som inte använder internet. För dem är det andra metoder som gäller. Till exempel reklamblad som lämnas i brevlådan, eller en smakfull reklamskylt på en busshållplats. När folk har fått upp ögonen för ditt företag och du börjar få en kundbas så kan du faktiskt använda dem som reklampelare också. Deras omdömen om ditt företag är guld värt, och får du kritik så bemöt den med fakta och en åtgärd som gör dem nöjda.